Leuk om te lezen! Ik doe zelf (onbewust) al veel van de 10 tips die je aangeeft, dus ik ben het er helemaal mee eens. Vooral dat strenge sparen. Als ik een grote uitgave doe van bijv. 800€ voor een TV, dan haal ik 500€ van mij spaarrekening af en de rest moet ik maar op zien te vangen voor die maand. Lukt dat niet dan sta ik even rood en los ik het de maand erna wel op.
Hoi Vincent, ik heb een vraag los van bovenstaande nieuwsbrief, maar wel relevant voor ZZP-ers en je vermogen (en buffer) => Heb je (al) een AOV (zelf afgesloten) of niet? Of wacht je de overheid af? Of heb je nog tips? Wellicht interessant om over dit onderwerp en keer wat uit te zoeken en te schrijven (in de toekomst). Ik ben benieuwd.
Goede vraag. Nee heb ik niet. Ik zag altijd mijn (toekomstige) vermogen als een verzekering tegen niet meer kunnen (of willen!) werken. Een ton is niet precies genoeg misschien, maar wel een riante buffer. Ik zit dus helemaal niet te wachten op een verplichte verzekering. Ik wacht die rustig af.
Ik zit er precies zo in eigenlijk. Ik heb nu ook (nog) geen AOV, maar wel een aanzienlijk vermogen, bezit en buffer. Maar ik wil dus niet "opgezadeld" worden met een verplichte AOV. Die dan wellicht (veel) minder gunstig voor mij is dan een AOV die ik (nu al) zelf zou afsluiten.
Ik heb inmiddels meteen zelf even wat rond gezocht maar er is vooral nog veel onduidelijk, en de verplichte AOV lijkt er nu niet eerder dan 2030 te komen. Maar mogelijk dat er wel al dit jaar een peildatum is en dat als je dan niet een AOV zelf hebt (die voldoet aan de "opt-out") je dan later alsnog verplicht wordt voor de overheids-aov…
Leuk om te lezen! Ik doe zelf (onbewust) al veel van de 10 tips die je aangeeft, dus ik ben het er helemaal mee eens. Vooral dat strenge sparen. Als ik een grote uitgave doe van bijv. 800€ voor een TV, dan haal ik 500€ van mij spaarrekening af en de rest moet ik maar op zien te vangen voor die maand. Lukt dat niet dan sta ik even rood en los ik het de maand erna wel op.
Hoi Vincent, ik heb een vraag los van bovenstaande nieuwsbrief, maar wel relevant voor ZZP-ers en je vermogen (en buffer) => Heb je (al) een AOV (zelf afgesloten) of niet? Of wacht je de overheid af? Of heb je nog tips? Wellicht interessant om over dit onderwerp en keer wat uit te zoeken en te schrijven (in de toekomst). Ik ben benieuwd.
Goede vraag. Nee heb ik niet. Ik zag altijd mijn (toekomstige) vermogen als een verzekering tegen niet meer kunnen (of willen!) werken. Een ton is niet precies genoeg misschien, maar wel een riante buffer. Ik zit dus helemaal niet te wachten op een verplichte verzekering. Ik wacht die rustig af.
https://www.aovzzp.nl/nieuws/wachten-op-verplichte-aov-kan-je-duur-komen-te-staan
Ik zit er precies zo in eigenlijk. Ik heb nu ook (nog) geen AOV, maar wel een aanzienlijk vermogen, bezit en buffer. Maar ik wil dus niet "opgezadeld" worden met een verplichte AOV. Die dan wellicht (veel) minder gunstig voor mij is dan een AOV die ik (nu al) zelf zou afsluiten.
Ik heb inmiddels meteen zelf even wat rond gezocht maar er is vooral nog veel onduidelijk, en de verplichte AOV lijkt er nu niet eerder dan 2030 te komen. Maar mogelijk dat er wel al dit jaar een peildatum is en dat als je dan niet een AOV zelf hebt (die voldoet aan de "opt-out") je dan later alsnog verplicht wordt voor de overheids-aov…